Sojusz Cimms

Forum Walecznych Cimmsów


#1 2009-01-03 15:46:01

upierdliwiec

Administrator

465188
Zarejestrowany: 2009-01-03
Posty: 48
Punktów :   

III. ZAKLADANIE NOWYCH OSAD

------------------------------------------
KIEDY MYSLEC O DRUGIEJ OSADZIE
------------------------------------------

Nie ma poprawnej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zalezy od kilku czynnikow, jak obecnosc silnych przeciwnikow w poblizu Twojej osady, czestotliwosc atakow na Ciebie.

Zalozyc nowa osade mozna juz w momencie posiadania np 200-250 ludnosci, ale w okreslonych warunkach takze dopiero przy 500 ludnosci na przyklad.

Jesli posiadasz juz dosc liczne jak na swoja okolice wojska, farmienie przynosi duze zyski, druga osade mozna zakladac dosc wczesnie. Nie bedziesz mial problemu z jej obrona, a koszt osadnikow nie wyda sie tak bolesny.

Aby moc produkowac osadnikow, nalezy spelnic jeden z dwoch warunkow:
- posiadac palac rozbudowany do poziomu 10
- posiadac rezydencje rozbudowana do poziomu 10

Nalezy pamietac o tym, iz palac mozna posiadac tylko jeden. Czy budowac go juz w pierwszej osadzie? Mimo, iz mozna z jego pomoca postawic az trzy osady (na poziomach 10, 15, 20) w przeciwienstwie do dwoch osad z rezydencji (na poziomach 10, 20), ja proponuje wybudowanie wlasnie rezydencji.

Rozbudowa do poziomu dziesiatego kosztuje sumarycznie 58575 wszystkich surowcow w przypadku rezydencji, zas w przypadku palacu ta liczba wynosi az 90705. Roznica ta nie jest wielka w pozniejszym etapie, na poczatku robi jednak roznice.

Dodatkowym argumentem jest mozliwosc posiadania tylko jednego palacu, do ktorego mozna przeniesc stolice. Pierwsza osada jest domyslnie nasza stolica, lecz w pozniejszym etapie gry bedziemy ja pewnie chcieli przeniesc gdzie indziej. Bardziej doswiadczeni gracze przenosza ja do osady z 9 lub 15 polami zboza. Oczywiscie, mozna zawsze zburzyc postawiony palac i wzniesc go ponownie w innej osadzie. To jest juz tylko moje zdanie, lecz proponuje poczekac z palacem.



--------------------------------------
GDZIE ZAKLADAC NOWA OSADE
--------------------------------------

Zakladanie drugiej osady w dolinie posiadajacej 9 lub 15 pol jest w mojej opinii bledem. O 9-tce nalezy pomyslec w przypadku trzeciej lub czwartej osady, o 15-tce w przypadku czwartej lub piatej. Na poczatku i tak nie bedziemy w stanie wykorzystac ich potencjalu militarnego.

Jako dogodne miejsce na druga osade proponuje doline zawierajaca 5 zamiast 4 pol surowca waznego dla naszej nacji:

Rzymianie - zelazo
Galowie - glina
Germanie - drewno

Zalozenie drugiej osady w dolinie z piecioma kopalniami gliny nigdy nie jest bledem, gdyz jest ona bardzo potrzebna do stawiania budynkow i na poczatku czesto jej brakuje.



------------------------------------------
OSADA Z 9. LUB 15. POLAMI ZBOZA
------------------------------------------

Takie doliny sa popularnie zwane w Travianowym zargonie 9-cio oraz 15-sto kropowcami. Czemu sa tak wazne? Pozwalaja utrzymac nieporownywalnie wiecej wojska niz zwykla dolina z szescioma polami zboza. Dodatkowo, gdy do takiej osady przeniesiemy nasza stolice, a zarazem zyskamy mozliwosc rozbudowy pol surowcow powyzej poziomu dziesiatego, nasz potencjal militarny znacznie wzrosnie. Koniec koncow, w Travianie liczy sie armia.



----------
STOLICA
----------

W danej chwili mozemy posiadac tylko jedna stolice. Domyslnie jest to nasza startowa osada. Mozemy ja przeniesc tylko do osady, w ktorej posiadamy palac.

Czym sie ona wyroznia od innych osad?

1. Mozemy w niej rozbudowac pola surowcow teoretycznie w nieskonczonosc. Jednak po poziomie 19. brakuje miejsca na kolejne magazyny i spichlerze, aby bylo to mozliwe.
2. Mozemy w niej zbudowac kamieniarza, zwiekszajacego wytrzymalosc naszych budynkow przed atakiem wrogich maszyn oblezniczych.
3. W stolicy nie mozemy postawic duzych koszar oraz duzej stajni.

Jesli zmieniamy osade, wszystkie warunki nieodpowiednie dla nowego polozenia stolicy zostaja poprawione. Tracimy w osadzie, z ktorej przenosimy stolice, pola wyzsze niz lvl10, w nowej tracimy np. duze koszary.



---------------------------
PRZEJMOWANIE OSADY
---------------------------

Aby przejac czyjas osade nalezy:

1. Upewnic sie, ze nie jest to jego stolica.
2. Wynalezc wodza/herszta/konsula w 20. poziomie akademii.
3. Zbudowac go korzystajac z wolnego miejsca w rezydencji lub palacu.
...
4. Zaatakowac przeciwnika i zniszczyc mu katapultami palac lub rezydencje.
5. Teraz juz z kazdym atakiem poparcie bedzie spadac. Gdy osiagnie zero, osada bedzie Twoja.

Pamietaj, by konsula wysylac z duza obstawa wojsk.

Uwaga: konsul obnizy poparcie nawet, jesli dopiero w ataku z jego udzialem zostanie wyburzony palac/rezydencja przez katapulty


.


1:J.Admin ma zawsze racje!
2:Jeśli J.Admin nie ma racji to patrz punkt pierwszy!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polish-rp-life-ls.pun.pl www.wrestlingforumgame.pun.pl www.zpsb-ekonomia.pun.pl www.narutotutaj.pun.pl www.csreggae.pun.pl