Sojusz Cimms

Forum Walecznych Cimmsów

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2009-01-03 15:52:41

upierdliwiec

Administrator

465188
Zarejestrowany: 2009-01-03
Posty: 48
Punktów :   

V. MATEMATYKA TRAVIANOWA

Zaczalem sie zastanawiac, w jaki sposob najlepiej jest rozwijac pola z surowcami. Mniej wiecej w tym czasie pojawil sie na forum watek dotyczacy tego tematu. Zrobilem wlasne obliczenia, ktore tutaj przedstawie. Opisza one kilka zagadnien: czy bardziej sie oplaca rozbudowywac jedno pole do 10lvlu, reszte zostawiajac nizej, czy moze budowac je rownomiernie; co w przypadku cropowca?

Podzielilem to na kilka typow osad, jakie mozna zakladac. Jedzeniem zajme sie na samym koncu, narazie wezmiemy pod uwage drewno, zelazo oraz gline.

W przypadku wersji z jednym polem na poziomie 10. zakladam, ze budynek pomocniczy dodajacy % produkcji jest rozbudowany na maksimum i doliczam jego koszty. Zalozylem takze, ze wszystkie typy pol kosztuja sumarycznie tyle samo. Nie jest to prawdziwe, ale dla tak ogolnych obliczen przyblizenie to wystarcza. Roznice w kosztach sa bardzo niewielkie i nawet jesli daja nieco inne koncowki przy wynikach - nie zmieniaja prawidlowosci wnioskow



----------------------------
STANDARDOWA OSADA
----------------------------

Jest to osada posiadajaca 6 pol ze zbozem i po 4 kazdego innego typu.

Jesli rozbudujemy jedno pole do poziomu 10, reszte majac na poziomie 5, otrzymamy przyrost 373/h, a wydamy na to 104625 surowcow.

Porownywalny koszt posiada rozbudowanie wszystkich pol do poziomu osmego. Otrzymamy produkcje 400/h, a wydamy na to 88820 surowcow.

Wynika z tego, iz do poziomu osmego bardziej oplaca sie rozbudowywac wszystkie pola rownomiernie. Inaczej wydamy wiecej surowcow na mniejszy zysk niz moglibysmy osiagnac przed rowna rozbudowe.

Pojdzmy teraz krok dalej.

Jesli rozbudujemy wszystkie pola z poziomu 8 na poziom 9, wydamy na to dodatkowe 60500 surowcow i osiagniemy przyrost rowny 180 wzgledem ostatniej produkcji (w sumie da 580/h).

Jesli zas rozbudujemy jedno pole do poziomu 10, wydamy na to 69230 (doliczajac koszt budynku pomocniczego) i zwiekszymy produkcje o 225 (do wartosci 625/h).

Poniewaz rozwiazania sa korzystne w roznych aspektach, zrobmy z tego miarodajna wartosc. Podzielmy przyrost produkcji przez koszt jej uzyskania (dla zmniejszenia wartosci po przecinku, pomnozmy oba wyniki przez 1000).

1x10 i 3x8 to oplacalnosc rowna 3,25.
4x9 to oplacalnosc rowna 2,97.

Wynika z tego, ze po osiagnieciu poziomu 8. na wszystkich naszych polach danego surowca, nalezy jedno z nich doprowadzic do poziomu 10. i rozpoczac budowanie "wspomagacza".



------------------------------------------------------
OSADA Z 5cioma POLAMI JEDNEGO SUROWCA
------------------------------------------------------

Jak wiec w tym wypadku rozbudowywac te pola?

Jesli rozbudujemy jedno pole do poziomu 10, reszte majac na poziomie 5, zaplacimy 109095 surowcow za produkcje rzedu 415/h.

Porownywalny koszt posiada znowu rozbudowanie wszystkich pol do poziomu osmego. Otrzymamy produkcje 500/h, a wydamy na to 111025 surowcow.

Wynika z tego, ze w takiej osadzie, rownomierna rozbudowa do osmego poziomu jest ciagle bardziej oplacalna.

Jesli rozbudujemy wszystkie pola z poziomu 8 na poziom 9, wydamy na to dodatkowe 75625 surowcow i osiagniemy przyrost rowny 225 wzgledem ostatniej produkcji (w sumie do 725/h).

Jesli zas rozbudujemy jedno pole do poziomu 10, wydamy na to 69230 (doliczajac koszt budynku pomocniczego) i zwiekszymy produkcje o 250 (do wartosci 750/h).

1x10 i 4x8 to oplacalnosc rowna 3,61.
5x9 to oplacalnosc rowna 2,97.

Jak widac, w takiej osadzie jeszcze bardziej oplaca sie wspomniany plan rozbudowy.



---------------------------------------------------
OSADA Z 3ma POLAMI JEDNEGO SUROWCA
---------------------------------------------------

Jest to na przyklad 9-cio kropowiec albo osada, w ktorej jest piec pol innego z surowcow.

Tym razem najblizsza cenowo jest wersja 10/6/6 kontra 9/9/9.

Jesli rozbudujemy jedno pole do poziomu 10, reszte majac na poziomie 6, zaplacimy 106655 surowcow za produkcje rzedu 375/h.

Jesli rozbudujemy wszystkie pola do poziomu 9, otrzymamy produkcje 435/h, a zaplacimy za to 111990 surowcow.

W takiej osadzie oplaca sie rownomierna rozbudowa az do poziomu dziewiatego.

Nie ma co rozpisywac sie dalej, po poziomie dziewiatym zostaje juz tylko dziesiaty.



--------
ZBOZE
--------

Pobawmy sie teraz w zapomniane przez nas na chwile zboze.

Zakladamy, ze majac pola na 5 poziomie doliczamy do tego maksymalnie rozbudowany mlyn, a majac chociaz jedno pole na 10 poziomie - doliczamy do jego kosztow maksymalnie rozbudowana piekarnie.



--------------------
6cio KROPOWIEC
--------------------

Jesli rozbudujemy jedno pole do poziomu 10, reszte majac na poziomie 6, zaplacimy 273650 surowcow za produkcje rzedu 675/h.

Porownywalny koszt posiada znowu rozbudowanie wszystkich pol do poziomu 9. Otrzymamy produkcje 1087/h, a wydamy na to 281210 surowcow.

Nieskonczenie bardziej oplaca sie rozbudowywac pola ze zbozem rownomiernie. Duzy wplyw ma na to droga piekarnia, ale bez niej szala wcale nie przechyla sie na korzysc wyskakiwania do przodu z jednym polem na 10 poziom.



--------------------
9cio KROPOWIEC
--------------------

Jesli rozbudujemy jedno pole do poziomu 10, reszte majac na poziomie 4, zaplacimy 255250 surowcow za produkcje rzedu 564/h.

Porownywalny koszt posiada znowu rozbudowanie wszystkich pol do poziomu 8. Otrzymamy produkcje 1125/h, a wydamy na to 257060 surowcow.

Znow nieskonczenie bardziej oplacalny jest rozwoj rownomierny do poziomu 8. Mimo, iz ceny nie sa wtedy tak porownywalne, oplaca sie on nawet do poziomu 9. Dodatkowa produkcja jest minimalnie wieksza niz przy jednej "dziesiatce" z piekarnia, a koszt samej piekarni ciagle powala.



----------------------
15sto KROPOWIEC
----------------------

W tym wypadku za ta sama cene otrzymujemy 615/h przy rozbudowie nierownomiernej oraz 1312/h przy rownomiernej az do poziomu 7. Wybor znow oczywisty.

Rozwijajac od poziomu 7 jedno pole az do 10, nawet w sytuacji wybudowania kosztownej piekarni, zyskamy wiecej niz rozbudowujac wszystkie pola do kolejnego, osmego poziomu.



---------------------------------------------------------------------
SZCZEGOLOWA ROZBUDOWA W OSADZIE PODSTAWOWEJ
---------------------------------------------------------------------

Kolejnosc rozbudowy dla zrownowazenia powinna wygladac nastepujaco:

Wszystkie pola wszystkich surowcow na lvl8.
Jedna glina na lvl9.
Jedno drewno na lvl9.
Ta sama glina na lvl10.
To samo drewno na lvl10.
Budynek pomocniczy gliny.
Budynek pomocniczy drewna.
Jedna kopalnia zelaza na lvl9.
Ta sama kopalnia zelaza na lvl10.
Budynek pomocniczy zelaza.

Zelazo na koncu dlatego, ze do rozbudowy wioski potrzeba go najmniej. Do budowy jednego pola gliny, jednego pola zelaza i jednego pola drewna z poziomu 8 na 10 potrzeba:

35535 drewna.
35535 gliny.
25840 zelaza.

Glina na poczatku, gdyz do rozwoju kopalni gliny potrzeba mniej drewna (12920) niz gliny do rozwoju lasu (16155).



--------------------
PODSUMOWANIE
--------------------

Na przedstawionych przykladach widac wyraznie, ze w pewnym momencie nastepuje zmiana oplacalnosci stylu rozbudowy. W zaleznosci od tego, jakiej osady ona dotyczy, nastepuje w innym momencie. Polecam te wyliczenia perfekcjonistom, ktorzy nie lubia marnowac ani czasu, ani pieniedzy swojej osady.



--------------------------------------------
SZCZEGOLOWE ZESTAWIENIE WOJSK
--------------------------------------------

Na prosbe kilku uzytkownikow zrobilem bardziej szczegolowe porownanie wojsk wszystkich trzech nacji:

http://img72.imageshack.us/img72/6141/tabela5ja5.jpg

Utrzymanie to zjadane przez tak wyprodukowana armie zboze na godzine.
http://img183.imageshack.us/img183/4451/tabela6rl3.jpg

Wnioski prosze wyciagnac samemu.

WAZNE!!
OPLACALNOSC bierze pod uwage aspekty ekonomiczne, jesli chcemy sie kierowac sila naszej armii, trzeba wziac tez pod uwage zjadane zboze, a wtedy wyglada to zupelnie inaczej. To dlatego w tej tabeli najbardziej oplacalny wydaje sie byc palkarz.


1:J.Admin ma zawsze racje!
2:Jeśli J.Admin nie ma racji to patrz punkt pierwszy!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.csreggae.pun.pl www.wrestlingforumgame.pun.pl www.narutotutaj.pun.pl www.zpsb-ekonomia.pun.pl www.polish-rp-life-ls.pun.pl